زندگی سالم قهوه خوب را می طلبد

قهوه ما
در تلگرام منتظر شما هستیم
عضویت در کانال قهوه ما

قهوه ما می کوشد بهترین نوع و بهترین راه های به مصرف رساندن آن را به شما آموزش دهد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
در تلگرام منتظر شما هستیم
عضویت در کانال قهوه ما

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۱۱
مرداد

قَهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب شده گیاه قهوه به دست می‌آید. گیاه قهوه بومی مناطق نیمه گرمسیری آفریقا و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرق آسیا است، این گیاه از آفریقا به سایر نقاط جهان پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور کشت می‌شود که در درجهٔ اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقاست، هنگام رسیدن میوهٔ گیاه قهوه، دانه‌های قهوه را برداشت، پردازش و در نهایت خشک می‌کنند. دانه‌های قهوهٔ خشک شده به درجات مختلف بو داده می‌شوند، بسته به عطر و طعم مورد نظر، درجه‌بندی‌های مختلفی برای این محصول در نظر گرفته شده است، قهوه کمی اسیدی است و می‌تواند به علت داشتن کافئین بالا موجب تحریک انسان گردد.

  • عباسعلی خماریان
۱۱
مرداد

آدرس ما:

     ghahvema@

ghahvema@

توجه : برای عضویت در کانال تلگرام قهوه ما بر روی لینک پایین صفحه کلیک کنید.



  • عباسعلی خماریان
۱۱
مرداد


طعم قهوه بلومانتین جامائیکا بسیار غنی و نرم با اسیدیته‌ای بسیار ملایم و فاقد تلخی همراه با پس‌مزه‌ای (after taste) نرم و کاملا شیرین است که آن‌را از قهوه‌های هم‌رده خود به‌خوبی متمایز می‌کند.

منطقه کشت :منطقه‌ی کوهستانی بلو مانتین در جامائیکا در آمریکای مرکزی چشم‌اندازی بی‌بدیل است. ارتفاعات بالای آن همیشه در مه غلیظی فرو رفته‌اند؛ جایی که یک پله بالاتر خورشید استوایی سخاوتمندانه در حال تابش است، جوری که انگار نور با درختان همنشین شده است. مه باعث کند شدن رشد گیاه قهوه و در نتیجه چگال‌تر شدن دانه نسبت به قهوه‌هایی که با همین شرایط و در همین ارتفاع (۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ پا) در شرایط بدون مه رشد می‌کنند .

قهوه منطقه بلو مانتین جامائیکا بدون‌شک ستایش‌شده‌ترین قهوه دنیا و در عین حال بحث‌برانگیز‌ترین آن‌ها است.

  • عباسعلی خماریان
۱۰
مرداد

قهوه کلمبیا به باور بسیاری از مصرف‌کنندگان جزو مرغوب‌ترین قهوه‌های دنیاست: قهوه‌ای سبک، دلچسب و کاملا بالانس همراه با بادی‌ای (body) ملایم. به‌عنوان یک رکورد باید گفت هر شش نفر فینالیست رقابت‌های بین‌المللی باریستای سال ۲۰۱۱ (WBC) از قهوه اسپشالتی کلمبیا استفاده کردند. قهوه کلمبیا از زیر گونه‌های عربیکا و عموما در ارتفاعات رشته کوه‌های آند در این کشور کشت می‌شود. از آنجا که مزارع این کشور در سراسر کشور پراکنده‌اند تقریبا در تمامی طول سال در کلمبیا برداشت قهوه صورت می‌گیرد.

کلمبیا هم‌اکنون با تامین حدود ۱۲‌درصد قهوه مصرفی دنیا بعد از برزیل و ویتنام سومین تولید‌کننده عمده‌ی قهوه جهان است.


  • عباسعلی خماریان
۱۰
مرداد

نوع دیگری از قهوه روبوستا نام دارد که در بلندی ۲۵۰۰ پایی رشد می‌کند و بیشتر از عربیکا تحمل سرما را دارد. میزان کافئین روبوستا دو برابر عربیکا است، اگرچه بو و طعم آن در رده پایین‌تری قرار دارد و ارزان‌تر است. روبوستا حدود ۲۵ ٪ از کشت قهوه جهان را تشکیل می‌دهد. نوع مرغوب آن هم برای تهیه اسپرسو به کار می‌رود. نوع دیگری از قهوه که در آفریقای غربی می‌روید لیبریکا نام دارد که درصد بسیار اندکی از دانه‌های قهوه از این نوع هستند.

  • عباسعلی خماریان
۱۰
مرداد

مرغوب‌ترین قهوه که طعم و بویی منحصربه‌فرد دارد از بوته‌ای به نام عربیکا به دست می‌آید که قدیمی‌ترین نوع قهوه‌است و در ارتفاع ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا رشد می‌کند. حدود ۷۵ ٪ از کل قهوه‌ای که در جهان کشت می‌شود عربیکا است. قدیمی‌ترین نوع قهوهٔ عربیکا، موکا و جاوه هستند که امروزه نامی شناخته شده محسوب می‌شوند.

  • عباسعلی خماریان